Düsseldorf ja 1. päev Essenis

IMGP3595Hoiatus! – Järgnev ei ole väljamõeldis vaid põhineb läbielatu taastamisel võimalikult tõepärasel moel!

Riiga on lihtne minna. Sellega saab igaüks hakkama. Sealt edasi lennujaama saada pole kah väga keeruline. Tuleb vaid välja mõelda, kuidas töötab Riia ühistransport või maksta end vigaseks takso esi- või taguistmel. Loomulikult on võimalik ka enda närve süüa läbi Riia sõitmisega, kuid sellisel juhul tasub ära 60-km ring ümber Riia… Meie ei teadnud mõhkugi ühistranspordist, raha meil ka ei olnud ning autotki ei paistnud tagataskust välja. Õnneks oli meil vähemalt Tiina, kellega me juhuslikult Riias bussi pealt maha astudes tutvusime. Tema vähemalt teadis, millega kuhu minna tuleb ning tegi meile isegi piletid lennujaama välja (igaüks oli miski 16 eeku).

IMGP3562

Tema oli muidugi veel õnnetum kui meie, kuna tema lend väljus kolm tundi pärast meid… ja meie pidime juba 4 tundi ootama. Õnneks paelus minu tähelepanu Esseni müügiputkade nimistu, kuhu ma tegin märkmeid, mida kindlasti vaadata tuleks, ning neiud naelutas pikaks ajaks paigale film Jumper (Hüppaja – minu arust täiesti hirmigav film).

Edasi oli lend… Mina magasin. Üles ärkasin kusagil Saksamaa südames, kus maapinnal oli näha vaid tuledemeri ning ringisiblivad autod. Võimas! Öösel lend tasub end vähemalt selles osas ära…

Maale jõudes oli hirmus vaev leida õige tee hotellini. Ning kuigi sinna oli vaid hädine 4 kilti, suutsime me Düsseldorfi lennujaamast väljudes esimese asjana ära eksida. Osalt oli muidugi süüdi ka ilgelt kehv kaardirisu (googlist võetud), millele olid kantud vaid suuremate tänavate nimed. Lõpuks leidsime me ühe tegelase, kellelt nõu küsida… Ta vaatas kaarti, vangutas pead ning ütles, et läheme tema autosse, ta vaatab GPS’ilt ja viskab meid ära… No miks mitte. vähem kui poole tunni pärast saabusime hotell Diplomat’i ette… Mis sa oskad öelda – korjatakse peale täiesti suvalised tegelased ning viiakse lambist kuhugi linna südamesse…

IMGP3572

Järgmine hommik u. kell 9 alustasime Düsseldorfist teekonda Esseni poole. Hotellist saime umbkaudse suuna kätte ning põrutasime trammiga Düsseldorfi raudteejaama (peamisesse, kuna seal on neid sigapalju). Piletite ostmine oli komöödia, kuna meil polnud peenraha – sai siis trammilt järgmises peatuses maha mindud, mingisse kioskisse põrgatud ning üks pisike šokolaad ostetud – makstes 10 € kupüüriga…

IMGP3590

Kuigi Düsseldorf-Essen liinil sõidavad ka rongid, mis läbivad vahemaa 25 minutiga, otsustasime 50 minti sõitva rongi kasuks – ei tea isegi miks… Igastahes sai sõidetud rõõmsalt läbi Duisburgi ja rongiaknast ägedaid asju vaadatud. Kahjuks tulid läbi akna tehtud pildid ilged käkid.

Esseni pearaudteejaamast ei ole Spiel messihall üldse kaugel. Kohale jõudes avastasime end 20 m sissepääsust järjekorra lõpus. Läks pisu aega. Mängida sai kah pisu. Sättisime end esialgu Maria laua taha ning hiljem proovisime ka Dungeon Lords’i. Sai ära nähtud ka BGG pea-admin Aldie, kellelt ka Agricola kaardile autogramm sai noritud. Tella ostis omale rabatalunikud – mina sain Geekdo koti, kummimeeplid ning Dominioni kurgipastillid.

IMGP3611

Oma uut hotelli kusagil Mülheim an der Ruhr’is otsima hakates põrkasime vastu ootamatut takistust. Ühelgi Esseni ühistranspordi kaardil ei olnud seda peale märgitud. Metroo sinna küll läks, kuid kaart nii kaugele ei ulatunud… Mis seal ikka – kui suur see koht ikka olla saab. Lõpuks sõitsime kohta, mille nime ma kahjuks ei mäleta. Kuna kaart oli piisavalt ebatäpne ning umbmäärane otsustasime kusagil mõitatuslikus kohas maha minna. Ei ole hea mõte… Mul kahjuks ei ole sellest pilti, mis vaade meile avanes, kuna olin piisavalt hirmul digikat välja võtta, kartes mingeid kaake, kes arenenud tehnikat nähed nuiadele sülitavad ja meid meie maisest varast eraldavad. Selgus, et see koht, kuhu me sattusime oli hullem kui Kapa-Kohila. Hea, et vähemalt kõnnitee vaheldus tänavavalgustusega – mõlemapuudusel oleks hapu olnud. Pärast tunniajast jalutuskäiku täiesti inimtühjadel tänavatel (kell oli umbes kaheksa), suutsime leida ühe tankla, kust ka kohe abi küsisime.

Kohe toodi välja suur kaart, uuriti üht ja teist pidi ning anti lõpuks detailsed juhised, kuidas kohale saada. Väljudes nägime sedasama bussi, millele me pidime jõudma (ja mis käis korra tunni tagant)foori taga… Jooksime ja lehvitasime talle siis. Tüüp lükkas ukse lahti ja ütles, et mingu me rõõmsat edasi ning ärgu pileti pärast muretsegu. Pärast poolt tundi sõitu läbi pimedate metsateede, hämaraid kitsaid tänavaid ja eredalt valgustatud keskusi jõudsime kohta, mis ei olnud teps mitte see, kuhu seesamune buss oleks pidanud jõudma. Ja see oli lõpppeatus. Kurtsime siis muret bussijuhile, kes õrnalt inglise keelt mõikas ja küsisime teejuhatust. Tüüp vaatas kaarti, vangutas pead ja ütles, et viskab meid ära…. bussiga…. otse treppi. Polegi varem sedasi linnaliini bussiga eraviisilist sõidutamist saanud. Küsimuse peale, et kas sellest liialt tüli ei ole, viskas mees üle õla: “Mulle meeldib, kui on seltskond.”

Ja siin me nüüd oleme – hotellis U. Läbi koobaste draakonite poole vms…

IMGP3573

Düsseldorfis avanes kohviku ees sääne vaatamisväärsus. Oli see nüüd abinõu varastamise vastu või kuritöö tulemus… Mine võta kinni.

P.S. Panen ilmselt hiljem rohkem pilte. Praegu istun niigi mingi pisikese junni taga nagu kännuämblik…

P.P.S. Jack’iga (It’s Alive) sain kokku, kuid vanameister O’Neil’i ei olnud näha…

4 kommentaari Kellele: “Düsseldorf ja 1. päev Essenis”

1. Head Essenit – päris vahvad juhtumised. Kaardid oleks võinud ju täpsemalt välja printida ja üldse rohkem plaani uurida. Kuid võib ka lampi minna seiklema. Ühistranspordiga personaalne takso oli küll cool. 😛
    PS “mõitatuslikus”, “mõlemapuudusel”

2. kas palveid esitada saab? tutvusta costellole, pliis, seda Jacki. Ma tahaks Igorit 🙂

PS! sinu võime erinevat tüüpi transpordivahendite juhte end aitama panna on imetlusväärne.

3. Ja sina imestad, miks ma saksa koliks, kui saaks:D
    Väga seff igatahes:)
    Praegu on küll hää hirnuda aga ma kujutan ette et oli õudne küll…:D

4. […] teised blogikirjanikud olid puhkusel, meie sepp hulkus millegipärast lauamängudega üle maailma ringi, Onu Kalver puhkas oma kiidetud Minesweepweri […]